مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید برای دستیابی به نتیجه بهتر، مدیریت شبکه‌های اجتماعی برند و کسب‌وکار خود را به افراد ماهر و متخصص بسپارید.

تماس با ما

یکی از خدمات ارائه شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ توکان، مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. کارشناسان ما با بررسی کسب‌وکار شما، سیاست‌های کاری آن و همچنین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت آن،‌ برای شبکه‌های اجتماعی شما برنامه‌ریزی می‌کنند. این برنامه‌ریزی مطابق با قوانین مارکتینگ بوده و با توجه به مخاطب هدف شما انجام می‌شود. سپس اجرای این برنامه‌ریزی‌ها نیز با کمک طراحان گرافیک و کارشناسان محتوا انجام می‌شود. اهمیت حضور کسب‌وکار‌ها در شبکه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب هدف، بر کسی پوشیده نیست. اما اهمیت مدیریت صحیح این‌ کار نادیده گرفته می‌شود. فعالیت غیراصولی و نادرست در شبکه‌های اجتماعی نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه باعث خدشه‌دار شدن چهره برند می‌شود. در این صورت، نه تنها مخاطب جدیدی جذب نمی‌شود، بلکه اعتماد و وفاداری مخاطبان و مشتریتان فعلی نیز از بین می‌رود.

فرآیند مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یک کسب‌وکار یا برند مهم‌ترین راه‌ ارتباطی آن با مشتریانش است. اگر شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نداشته باشید یا این فعالیت درست و اصولی نباشد، نه تنها مخاطبان بالقوه را جذب نمی‌کنید، بلکه شاید حتی مخاطبان فعلی خود را نیز از دست بدهید. اما عملکرد درست، علاوه بر جذب مخاطب جدید، اعتماد و وفاداری مخاطب فعلی را نیز جلب می‌کند. عملکرد درست به طور کلی شامل ارائه محتوای مناسب، در زمان مناسب به مخاطب مناسب است. اما این فرآیند قطعا آسان نیست. برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی باید با مارکتینگ پلن، استراتژی، برنامه‌ریزی، شناخت مخاطب و انواع شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشید. از طرفی باید تولید محتوا و طراحی گرافیکی نیز بلد باشید. فارغ از همه این‌ها باید زمان لازم را نیز داشته باشید. از آنجایی که اغلب صاحبان کسب‌وکارها این شرایط را ندارند، مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را برون‌سپاری می‌کنند. به این ترتیب تیمی قوی و متخصص این مسئولیت را می‌پذیرند و شما با قدرتی هرچه تمام‌تر در این صحنه حضور پیدا می‌کنید. هزینه برون‌سپاری این کار بسته به نوع محتوا، تعداد آن، شبکه اجتماعی مورد نظر، اهداف مورد نظر و بسیاری از عوامل دیگر تعیین می‌شود.

مراحل انجام خدمت مدیریت شبکه‌های اجتماعی در آژانس توکان


تماس با آژانس توکان

1

کامل کردن فرم اولیه درخواست مدیریت شبکه‌های اجتماعی

2

بررسی شبکه‌های اجتماعی توسط تیم دیجیتال مارکتینگ توکان و ارائه پروپوزال

3

نهایی‌سازی کارها و عقد قرارداد

4

بهبود ساختار محتوایی و گرافیکی شبکه‌های اجتماعی (در صورت نیاز)

5

تولید محتوا، تبلیغات و تعامل با کاربران

6

برگزاری کمپین‌های متنوع (در صورت نیاز)

7

ارائه گزارش‌های منظم عملکرد

8

سوالات متداول

آیا برون‌سپاری مدیریت شبکه‌های اجتماعی نتیجه‌ای دارد؟

بله! شما با این کار افراد متخصص و ماهر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، گرافیک و تولید محتوا را مسئول شبکه‌های اجتماعی خود می‌کنید و اهداف مدنظر خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید. آن‌ها متعهد می‌شوند که این اهداف را محقق کنند. شما می‌توانید در کنار نتایج مورد نظر، تغییرات مواردی چون نرخ تعامل، میزان بازدید، تعداد فالوئر و... را نیز دائما بررسی کنید.

تعداد انتشار محتوا در شبکه‌ها چقدر است؟

این موضوع رابطه مستقیمی با اهداف شما دارد. مدیر شبکه اجتماعی، با توجه به شبکه مدنظر، مخاطب هدف، برنامه‌های شما، اهداف شما و بسیاری از عوامل دیگر، استراتژی محتوایی تهیه کرده و در صورت تایید با توجه به آن محتوای صفحه شما را آماده و منتشر می‌کند.

چه محتوایی منتشر می‌شود؟

تعیین نوع محتوا با توجه به سیاست‌های کاری هر کسب‌وکار، هویت برند، بودجه و اهداف آن‌ها انجام می‌شود. شما نیز می‌توانید محتوای تولیدی را پیش از انتشار مورد بررسی قرار دهید.

آیا مدیر شبکه‌های اجتماعی کمپین‌های تبلیغاتی را نیز مدیریت می‌کند؟

بله! اگر در استراتژی تدوین‌شده بر حسب نیاز کسب‌وکار شما کمپین‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شده باشند، مدیر شبکه‌های اجتماعی شما این کمپین‌ها را طراحی و اجرا می‌کند. همچنین نتایج حاصل از آن‌ها را نیز به شما ارائه می‌دهد.

سفر تا اوج با اولین گام آغاز می‌شود. از ما بپرسید که چگونه قرار است دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارتان را متحول کنیم.

۶۴۰۶۳۱۳۲

اغلب صاحبان کسب‌وکارها به دلیل نداشتن زمان کافی و برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر، مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود را برون‌سپاری می‌کنند. مدیر شبکه‌های اجتماعی، با توجه به سیاست‌های کسب‌وکار واهداف آن، استراتژی تدوین می‌کند و طبق این مسئولیت تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی را بر عهده می‌گیرد.

تماس با ما